fredag 31 maj 2013

Farbror doktorn

Fast i mitt fall kanske fru doktor då jag har en kvinnlig.
Kommer inte ihåg hur mycket jag avslöjat för Er läsare men så här ligger det till.

Jag svimmade ju på gymmet för över 2 månader sen, åkte in med ambulans och grejer.
Där konstaterades typ inget, en gång är ingen gång bla bla bla.
Jag har gått med ögoninfektion/inflammation hela våren och efter ett besök hos ögonmottagningen och ny antibiotika så blev jag bättre men är fortfarande inte bra.
Varje kväll när jag börjar bli lite trött känns det som att jag har grus i ögonlocket och det svider både när dem är öppna och stängda.
När jag vaknar på morgonen så är jag ibland röd men alltid geggig, så har det varit sen i februari typ.
Min doktor har inget svar på detta så jag ska försöka komma i kontakt med ögonmottagningen igen, vilket inte verkar vara det lättaste. Jag VÄGRAR göra en till ögonodling.

Jag var på en hälsoundersökning och tog prover, blodtrycket sjunker avsevärt när jag reser mig upp från sittande till stående.
Alla prover visade bra utom mitt socker så jag slutade med LCHF och fick därmed mitt hemska sötsug och svällda mage tillbaka.
Idag var jag på återbesök för att vi skulle diskutera medicinering och nu har jag fått en medicin som ska höja mitt blodtryck; 1 tablett morgon och kväll i en vecka, blir det lite bättre men fortfarande snurrigt ska jag ta 2 tabletter morgon och kväll i ytterligare 2 veckor sen ska jag tillbaka igen beroende på hur det går.

Och då mina vänner, har jag kommit upp i över 1.100 kr som högkostnadsskyddet ligger på så då får jag ett frikort, alltid nåt.
Men jag kan lova att jag är trött på att må så här.
Om/när tabletterna ger effekt kan jag börja springa lite smått (som jag har längtat efter sen i höstas) så heja kroppen och medicinen, gör mig normal igen!
Fotografer är Paulina och Nathalie

1 kommentar:

  1. Hejsan :) vet att detta är ett jättegammalt inlägg, men hoppas på svar ändå :) jag googlade runt, då jag har exakt samma problem :(
    Vad Kom
    Dom fram till hos dig? Vad visade odlingen? Hur blev du frisk? Tack på förhand :)

    SvaraRadera